Szybowce – wyciągarka (#50)
Dzięki wyciągarce szybowce mogą wzbić się w powietrze.
Instagram: https://www.instagram.com/jak_to_ogarnac/
Facebook: https://www.facebook.com/matfizchembiol/
Pobrane z Youtube Entuzjaści lotnictwa budzą wiele emocji, myśląc o MD-11. Te samoloty nie są już używane do transportu pasażerów i są coraz rzadszą obserwacją wśród przewoźników towarowych. Obsługa pasażerów tymi samolotami została już zakończona. Konstrukcja z końca lat 80. nie jest szczególnie wydajna i stawia duże wymagania pilotowi. Samolot jest łatwo rozpoznawalny dzięki charakterystycznemu silnikowi zamontowanemu na stateczniku poziomym i wielu osobom wydaje się, że wygląda uroczo. Jednak obecność tego silnika sprawia, że samolot jest znacznie trudniejszy w obsłudze. Spotterzy, którzy śledzą starty tego samolotu z pasa 29, są świadomi, że eksplozja tego silnika może przewrócić rowery zaparkowane w osi pasa przy ul. Wiraowej.
Z drugiej strony MD-11 budzi uczucia, które nie są wyłącznie przychylne i nie ograniczają się wyłącznie do entuzjastów lotnictwa. Ponieważ jest to najgłośniejszy regularny gość lotniska, wielu mieszkańców okolic lotniska WAW zna dźwięk tego konkretnego odrzutowca, nawet jeśli nie są szczególnie zainteresowani lotnictwem.
Według nieoficjalnych informacji MD-11 w barwach UPS, lecący do Warszawy, ma zostać w najbliższym czasie wycofany z eksploatacji. Z drugiej strony, oficjalna data nie jest jeszcze ustalona. Mamy przyjemność podzielić się z Wami zdjęciami i filmami zza kulis eksploatacji samolotu MD-11 na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Do pobrania z serwisu YouTube Konserwacja samolotów, w tym przeglądy, naprawy i przeglądy samolotów Konserwacja i naprawa samolotów to jedne z naszych najważniejszych usług. Świadczymy usługi konserwacji i rozwiązywania problemów dla szerokiej gamy typów urządzeń. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu lotniczego w Warszawie. SAMOLOT CESSNY
Modele Cessny obejmowały: 150, 152, F152, 172 i F172
Silniki: Lycoming O-235, O-290, O-360, O-360, O-320, Continental O-200, O-300,
Śmigło: Mc Cauley; sensenich; Hartzel
SAMOLOT PIPER ARROW PA-28
PIPER ARROW PA-28R,RT-201; – 201T PIPER CHEROKEE PA-28-140; -150; -160;-180:-235 PA-28R -180/200 PIPER CHEROKEE PA-28 -140; -150; -160;-180:-235 PIPER STRZAŁKA PA-28R -180/200
Lycoming O-320, O-360 i IO-360 oraz Continental TSIO-360 to jednostki napędowe samolotu.
Śmigło: Mc Cauley, Sensenich, Hartzell SAMOLOT M-20 MEWA
MEWA-20 to oznaczenie samolotu. Silniki pojazdów to Franklin PZL-F6-350 i Continental L/TSIO-360. Śmigła: Hartzell, Mc Cauley
SAMOLOT PIPER SENECA PA-34
Piper Seneca PA-34-200: -200T
Silnikami były Lycoming IO-360 i LIO-360, a także Continental L/TSIO-360.
Śmigła: Hartzell, Mc Cauley
SAMOLOT Pa-38 112 Tomahawk
Obiekt na niebie: PA-38 112 Tomahawk
Lycoming O-235 jako elektrownie
Śmigła: Sensenich
Zespół Techniczny Serwisu Aircraft.pl jest zawsze w pełni przygotowany i łatwo dostępny do przeprowadzania planowych i nieplanowanych przeglądów, a także napraw, przeglądów i obsługi technicznej statków powietrznych, takich jak samoloty pasażerskie i śmigłowce.
Wykwalifikowana do wykonywania swojej pracy kadra zapewnia, że usługi będą wykonywane w sposób efektywny i profesjonalny, przy spełnieniu wszelkich warunków i zachowaniu standardów obsługi lotniczej w Warszawie.
To dziedzina, w której mamy zarówno doświadczenie, jak i kompetencje. Oferujemy usługi z zakresu obsługi lotniczej, które obejmują wykonywanie modyfikacji, napraw i napraw statków powietrznych i ich podzespołów z zachowaniem certyfikatu PART-145. Usługi te są świadczone klientom. Jesteśmy w stanie specjalizować się w oferowaniu szerokiej gamy usług połączonych kompleksowo ze względu na wiedzę i doświadczenie, które zdobyliśmy pracując przy remontach i naprawach statków powietrznych.
składanie modeli samolotów i śmigłowców z odpowiednich pakietów KIT.
Świadczymy rygorystyczne i wymagające usługi serwisowe, montażowe i naprawcze statków powietrznych będących własnością osób prywatnych i instytucji zlokalizowanych w Polsce i za granicą. Oprócz tego oferujemy doradztwo i pomoc w kwestiach technicznych.
JAK O TOBIE?
Obecność naszej firmy na polskim rynku sięga roku 2020, kiedy to rozpoczęliśmy tam aktywnie działalność biznesową. Nie tylko w Polsce, ale i na arenie światowej duże zainteresowanie naszymi produktami w istotny sposób wpłynęło na tempo, w jakim nasza firma rozwija swoją działalność.
Co robimy:
Konserwacja i naprawa zabytkowych samolotów, która jest gruntowna i pracochłonna, a także konserwacja i naprawa układów napędowych do samochodów klasycznych
Reparacje wyrządzone samolotom Fieseler FI 156 Storch
Ta lokalizacja odpowiada za produkcję części do silników i samolotów.
Części samolotów, które są na sprzedaż i można je kupić
Badania nieniszczące NDT PART-145 to firma świadcząca usługi i specjalizująca się w produkcji części do silników oraz komponentów lotniczych.
CARGO, KURIERZY, LOTY, LOTNISKO, MCDONNELL, MD-11, PACZKI LOTNICZE, PILOCI, PILOTOWANIE, PRACA NA LOTNISKACH, SAMOLOT, SAMOLOTY i UPS to tylko niektóre z terminów związanych z lotniskiem.
Serdeczna prośba do moich widzów, czyli widzów kanału "Jak to ogarnąć?". Zerknijcie, proszę, na ankietę. Wypełnienie jej zajmie Wam mniej niż 10 sekund. Z góry serdecznie dziękuję.
http://strawpoll.pl/61053
Wszystko to widać że Polska myśl techniczna. Silnik z Jelcza sw680, oski ze stara 660, ramo pewnie też. Jakaś skrzynia biegów. Wciągarka to pewnie most napędowy z Jelcza z bębnami hamulcowymi.
7:25 medusa heehhehe
Dziękuję za sympatyczny film. Dawniej linę od wyciągarki ściągała w pobliże miejsca startu szybowców ,,ściągarka'' (z małym, stacjonarnym śilniczkiem).
Bardzo przyjemnie się Pana słucha, pozdrawiam!
Rado ma licencję
Bardzo fajny mądry film. Dowiedziałem się czegoś dziękuję
Często pan zagląda do aeroklubu?
Fajny film. A jakie uprawnienia są potrzebne na wyciagarkę ?
A w Świdniku wszystko upadło,nie ma wyciągarek nie ma szybowców ani spadochronów,za to trzy razy Wizz air dziennie i gówno, jest trochę jeszcze komercyjnych cessn,za to poogradzali dookoła płotem jak teraz gówno się dzieje sama padlina,tyle lat jak był prawdziwy ruch na tym lotnisku i coś się działo to było wszystko otwarte a teraz jak się zrobiła padlina to poogradzali dopiero dookoła.
!!!!!!!!!!
on śię uczy!
😮
ja to widzałem to w krośnie woldz z liną z moim kolegą jechałem!!
Wyciągarka z dwoma bębni( linami ) może wykonać dwa strzały ( starty ). Jeden po drugim. Nigdy dwa na raz !!!
Ten człowiek ma idealny głos do bycia Lektorem w Filmach lub grach
Chciałbym być na miejscu pana Krzysztofa…
Na czym polegaja roznice miedzy startem z wyciagarki, a startu z pomoca samolotu holowniczego? Sa jakies roznice w oplatach? Domyslam sie, ze samolot wyciagnie szybowiec na wiele wieksza wysokosc – jak duza roznica jest w dlugosci lotu?
Zajebiscie się tego słucha. Gorąco pozdrawiam i życzę dużo zapału do tworzenia kolejnych odcinków!
Jako ciekawostke dodam ze w miejscowosci Wiesau , obecna nazwa Wymiarki ( dawne woj . zielonogorskie , obecnie lubuskie ) w latach 1936 / 37 zawiazalo sie kolo modelarzy lotniczych . Zbudowali szkolny szybowiec typu SG 38 ktory wznosil sie do gory poprzez silnie naciagniete gumowe liny , aby niczym z procy szybowiec wznosil sie w powietrze . W tym miejscu cwiczyli rowniez szybownicy z Zagania .Pozdrawiam _Tadeusz z Toronto . Inf . wg .Lech Malinowski _ Gmina Wymiarki _Huta Szkla _Nadlesnictwo
Ciekawe 👍
Dlaczego nie wspomniałeś ( 1:50 ) że bębny osadzone są na Węgierskim moście napędowym Raba. Stosowanym między innymi w Autobusach Ikarus, Jelcz M11 polskie ciężarówki Jelcz. Piękna muzyka wycia z niego zawsze dolatywała ze zwolnic.
Panie Jacku, bardzo by mnie ciekawił odcinek o wyciągarkach i fazach lotu szybowca aż do odczepienia liny. Trochę liczyłem na takie informację w tym odcinku. Np. z jaką prędkością wyciągany jest szybowiec po oderwaniu od płyty lotniska, czy ta prędkość ulega później zmianie, a jeśli tak, to dlaczego? Kiedy jest optymalny moment wyczepienia liny? Jakie warunki są najlepsze i kiedy można wyciągnąć się najwyżej? Po odczepieniu się szybowiec nurkuje by nabrać prędkość (nie wiem, czy to reguła), dlaczego więc tak, którą ma nie jest wystarczająca, skoro przecież wspina się prawie 10m/s? Sporo pytań, ale może nie tylko mnie one nurtują. Jak zwykle pozdrawiam serdecznie i gratuluję świetnych odcinków!
sw 680
To jest sw 680 turbo, nie wiem skąd oni wzięli 270 koni te silniki miały max 240 koni z turbo, a dymi bo to stara konstrukcja na pompie sekcyjnej z lat 60.
Aj super kanał, jestem miłosnikiem skrzydeł ale nie praktykującym, fajnie że przypadkiem wpadłem na ten kanał. Sub poleciał i czekam na nowe dzwonki:-)
Piękny film!!
Te 600 metrów liny, to chyba nie do końca się zgadza. Parę lat temu bywałem częstym gościem na tym lotnisku i rozwijało się 900 do 1000 metrów. Na aktualnym zdjęciu z gugla odległość od szybowca na starcie do wyciągarki jest 950 metrów.
Pierwszy raz tu jestem. Zostaję subskrybentę*
błąd zamierzony oczywix, żeby nie było totamto*
** to także zamierzone
bardzo interesujący i ciekawy kanał! Pozdrawiam, powodzenia.
Czemu taki szybowiec na holu nie posiada trojkata ostrzegawczego w widocznym miejscu z tylu?
Świetny film 😉
Ciekawe bardzo i interesujące. Super Pan to opowiada fajnie się słucha 😉 Ja się pasjonuje koleją i słyszę o niej na codzień i wiem coraz więcej, ale fajnie tak posłuchać tym razem o czymś innym, a często również jeżdżę do Krakowa obserwować lądowanie samolotów, jest to bardzo interesujące i zawsze sobie zadaje pytanie: "Jakim cudem taki ogromny samolot leci?" 😀 Pozdrawiam 😉
Startowałem raz z wyciągarki, wgniata we fotel lepiej niż rajdówka albo kolejka górska.
Czy daltonisci mogą latać szybowcami?
Jak długo trwa taki lot z wyciągarki?
Panie Jacku, a może jakiś film o kontrolerach? Wiem, że ciężko się dostać do PAŻP i ich popodglądać, ale może się Panu uda 🙂
Kanał bardzo ciekawy, pozdrawiam, student lotnictwa 🙂
Sw 680.
4:27 A ja myślałem, że to koło jak w "Zmiennikach" 🙂
W aeroklubie ziemi zamojskiej też jest taka wyciagarka ona tak samo dymi widocznie ten typ tak ma ,;)
Fajnie merytoryczne filmy ale w jakim celh te wstawk typu slowo pilot otwiera wszystkie drzwi.. itp. Albo piloci to bardzo ambitni ludzie w innym filmie. Ja mam nieco rozne obserwacje co do pilotow ga. Nie brakuje hamow i pseudo niesmiertelnych cwiercinteligentow. Ale juz nawet nie l tym ale po prostu po co takie wstawki typu jakiejs komunistycznej propagandy no tak mi sie to kojazy. A tak merytoryka filmow pierwsza klasa tego brakowalo na pl yt. Pozdrawiam.
Takie filmy z ciekawostkami są o wiele ciekawsze niż jakieś sinusy kosinusy dla gimbazy . mało ludzi ma dostęp do takich rzeczy jak lotnisko i samoloty dla tego dużo osób to ogląda
Oo Białołęka Warszawa pięknie
Ten "spadochronik" to chyba nie po to zeby lina wolniej spadala tylko po to zeby wyciagarkowy widzial ze pilot sie wyczepil.