Loading…

Serwis Samolotów Warszawa

Naprawa Samolotów - Elektryk i Mechanik
Kontakt

Polskie zakłady rozpoczęły serwis amerykańskich F-16

Do Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 S.A. został dostarczony pierwszy amerykański samolot wielozadaniowy F-16C, który ma tutaj przejść zabiegi programu wydłużenia resursów technicznych (ang. Service Life Extension Program – SLEP). Polskie zakłady, w ramach współpracy z amerykańską firmą amerykańską AAR Government Services mają przeprowadzać prace na sojuszniczych samolotach w ciągu najbliższych pięciu lat, a w przypadku przedłużenia umowy – nawet dziesięciu.

Kontrakt został zawarty i dotyczy wszystkich amerykańskich F-16 stacjonujących w Europie. (US Air Force Europe), a zatem około 90 samolotów. Oznacza to, że WZL Nr 2 posiada już daleko idące kompetencje jeżeli chodzi o ten najpopularniejszy na świecie samolotem bojowym i będzie mogło przeprowadzać liczne zabiegi serwisowe także na polskich F-16, a potencjalnie na maszynach także innych krajów w tym przede wszystkim tych z Europy Środkowo-Wschodniej – oczywiście jeżeli pojawią się zamówienia. Wcześniej WZL Nr 2 przeprowadzały prace nad polskimi F-16C/D.
#F-16 #WZL2 #fighters

====================================================
Polskie drony dla ukraińskich komandosów – ZBIÓRKA
https://defence24.pl/polityka-obronna/polskie-drony-do-obrony-ukrainy-zbiorka
====================================================

🔹Sklep.Defence24: https://sklep.defence24.pl/

➡️ Subskrybuj kanał: https://www.youtube.com/user/DF24pl

ZNAJDŹ NAS W INTERNECIE:
🔸 Strona WWW: www.defence24.pl
🔹 Facebook: https://www.facebook.com/Defence24
🔸 Twitter: https://twitter.com/Defence24pl
🔹 LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/defence24pl

Pobrane z Youtube Naprawa Samolotów, Przeglądy, naprawy i remonty samolotów, Jedną z naszych najważniejszych usług są naprawy samolotów. Przeprowadzamy remonty oraz przeglądy różnego typu maszyn. Zapraszamy do naszego serwisu samolotów w Warszawie. SAMOLOT CESSNA

Samolot: Cessna 150, 152, F152 172,F172
Silniki: Lycoming O-235, O-290, O-360, O-360, O-320, Continental O-200, O-300,
Śmigło: Mc Cauley; Sensenich; Hartzel

SAMOLOT PIPER ARROW PA-28

PIPER ARROW PA-28R,RT – 201; – 201T PIPER CHEROKEE PA-28 -140; -150; -160;-180:-235 PA-28R -180/200
Silniki: Lycoming O-320, O-360,IO-360 Continental TSIO-360
Śmigło: Mc Cauley, Sensenich, Hartzell

SAMOLOT MEWA M-20

Samolot: M-20 „MEWA” Silniki: Franklin PZL-F6-350L/R: Continental L/TSIO-360 Śmigła: Hartzell, Mc Cauley

SAMOLOT PIPER SENECA PA-34

Piper Seneca PA-34-200: -200T
Silniki: Continental L/TSIO-360; Lycoming IO- 360, LIO-360
Śmigła: Hartzell, Mc Cauley

SAMOLOT Pa-38 112 Tomahawk

Samoloty: PA-38 112 Tomahawk
Silniki: Lycoming O-235
Śmigła: Sensenich

Zespół Techniczny Naprawa Samolotu.pl jest w pełnej gotowości i dyspozycyjności aby wykonać planowe jak i nieplanowe przeglądy oraz naprawy, remonty i obsługę statków powietrznych w tym śmigłowców i samolotów pasażerskich.

Wykwalifikowana karda gwarantuje wykonanie usług w sposób sprawny i profesjonalny zachowując wymagania i standardy w serwisie samolotów w Warszawie.

Posiadamy w tym zakresie doświadczenie i fachową wiedzę. Świadczymy usługi w zakresie obsługi statków powietrznych, polegające na wykonywaniu modyfikacji, remontów i napraw samolotów i ich komponentów pod certyfikatem PART-145. Doświadczenie związane z remontami i naprawami statków powietrznych pozwoliło nam wyspecjalizować się w świadczeniu szerokiej gamy usług związanych z kompleksowym:

montażem samolotów i śmigłowców z zestawów KIT.
Podejmujemy się poważnych i wymagających serwisów, remontów oraz montaży samolotów dla właścicieli prywatnych i instytucji zarówno z kraju jak i zagranicy. Prowadzimy również doradztwo techniczne oraz udzielamy wsparcia.

JAK O TOBIE?
Od 2020 nasza firma aktywnie działa na rynku polskim. Duże zainteresowanie naszymi towarami w dużej mierze wpłynęło na tempo rozwoju naszej działalności nie tylko w Polsce, ale również na arenie międzynarodowej.

Co robimy:

Kompletna i żmudna konserwacja i naprawa zabytkowych samolotów
kompleksowa naprawa układów napędowych samochodów klasycznych
Remonty samolotów Fieseler FI 156 Storch
Produkowane są tutaj komponenty do samolotów i części do silników.
Komponenty samolotów dostępne do zakupu
Badania nieniszczące NDT PART-145 to firma serwisowa specjalizująca się w produkcji podzespołów lotniczych i części silników.

15 thoughts on “Polskie zakłady rozpoczęły serwis amerykańskich F-16

  1. Kiedy się tego słucha gdy obydwa głosy mają wyrównaną głośność to brzmi jak bełkot. Czy tak trudno zciszyć przemawiającego i jednocześnie delikatnie podgłośnić tłumacza?

  2. Samoloty F-16 zakupiono w 2001 roku a ich międzynarodowy serwis uruchamia sie 20 lat późnej 2022. Czy to sukces? Czyli podobne możliwości w WZL-2 dla F-35A uzyskamy około 2050 roku.

    Serdeczne gratulacje, Amerykanie i Lockheed Martin wreszcie dopuścił Polaków do technologii samolotu F-16 z lat 70 i 80 XX wieku.
    Pierwsze samoloty F-16C (serial number 83-1118) odbył sój dziewiczy lot w 1984 roku wiec jego projekt to koniec lat 70 początek lat 80. od tego czasu samolot mechanicznie niewiele sie zmienił na przestzeni lat. Głowne zmiany objeły systemy awioniki i uzbrojenia których Polska nie ma wiedzy i kompetencji poza prostymi naprawami serwisowymi. Stacje radiolokacyjne polskich F-16 naprawiane są w USA.
    Dla porównania technologia oferowanego do produkcji w PZL Mielec Gripena C/D to lata 90 a prototyp oblatano w 2002 i był dostosowany do wymagań NATO:

    " SAAB i British Aerospace złożyły ofertę współpracy przy produkcji samolotu polskim zakładom lotniczym, w PZL Mielec miałby być prowadzony montaż maszyn, a w PZL Rzeszów produkcja silników RM 12."
    Co ciekawe Volvo RM-12 to F404-GE-400 i napędza poza Hormetem też FA-50 Goldem Eagle. Czyli tez realna technologia dla WZL-4, bo P&W nie remontują.

    od Amerykanów kupiliśmy technologię na poziomie MiGa-29 pierwszych serii z lat 70. Lepienie starego trupa po 40 latach od jego oblotu to sukces technologiczny dla Polaków. Miedzy Gripenem C/D a F-16C/D jest 20 lat różnicy tehnologicznej w dziedzinie konstruowania i projektowania oraz procesu budowy samolotu. F-16 C/D Block 52+ jest wiec modernizacją systemu uzbrojenia i awioniki samolotu z lat 70 i po stronie Rosjii odpowiada MiGowi-29 SMT z lat 90 i MiGowi-21 Bison oraz MiGowi-23-98.

    Czym zajmie sie WZL2?

    Service Life Extension Program obejmuje rozmontowanie F-16 z lat 80, montaż opracowanych i wyprodukowanych w USA kilkunastu pakietów wzmacniających konstrukcję, pomalowanie samolotu i montaż końcowy. Czyli nie powala na kolana w porównaniu z zakresem kompetencji dla Su-22 czy MiGa-29. Service Life Extension Program zawiera tez modyfikacje silnika General Electric F110 do których Polska nie ma żadnych kompetencji w WZL-4. Modernizacja awioniki i systemu uzbrojenia będzie wykonana w USA, np montaż i kaibracja radaru AESA.

    Pozdr.
    BUBA

  3. Wrzucajcie proszę tłumaczenie w formie napisów, przecież jak ktoś rozumie oba języki to od słuchania dwóch głosów naraz plączą się sieci neuronowe 😉

  4. To wspaniała wiadomość! Polska powinna opierać swój potencjał obronny przede wszystkim na współpracy z USA. I najważniejsza sprawa , ….. ŻADNEJ współpracy ze Szwabami. To NAJGORSZY I PODSTĘPNY wróg !!!!!

Dodaj komentarz

Zadzwoń!